Logo Germanistenverzeichnis
 

David George PHILLIPS

Geb. 1944, Oxford, Großbritannien/Nordirland

Didaktik - DaF - German Studies (Fachgebiet) - The theory and practice of the teaching of German; Comparative education (Lehrgebiet)

Kontaktinformationen:

University of Oxford - Faculty of Modern Languages, University of Oxford - 47 Wellington Square, Oxford OX1 2JF

Homepage    

Besondere Forschungsgebiete Diversification of first foreign language teaching; The post-war history of German universities; Education in post-Unification Germany

Monographien (with V. Stencel) The Second Foreign Language (1983). Zur Universitätsreform in der britischen Besatzungszone 1945-48 (1984). (with I. Scott) Ruf doch mal an! - German role-play in pairs (1990). (with C. Filmer-Sankey) Diversification in Modern Language Teaching: Choice and the National Curriculum (1993). Pragmatismus und Idealismus: Das 'Blaue Gutachten' und die Britische Hochschulpolitik in Deutschland 1948 (1995).

Aufsätze und Beiträge Horváth in London (ML, 1978). Lindsay and the German Universities (Oxford Review of Education, 1980). The Awful German Language: Mark Twain and other English speakers on learning German (Englisch, 1981). Britische Initiative zur Hochschulreform in Deutschland: Zur Vorgeschichte und Entstehung des Gutachtens zur Hochschulreform von 1948, in Umerziehung und Wiederaufbau (ed. M. Heinemann) (1981). Die Wiedereröffnung der Universitäten in der britischen Zone (Bildung und Erziehung, 1983). The British University Officers in Germany after the War (International Journal of Educational Development, 1984). Hochschulen, Staat und Wirtschaft (Kulturchronik, 1985). Higher Education, the State and the Economy: Anglo-German variations on some topical themes (Oxford Review of Education, 1985). War-time Planning for the 'Re-education' of Germany: Professor E.R. Dodds and the German universities (ibid., 1986). Problems with an Alien Tongue. The Nineteenth-Century Traveller in Germany (ML, 1989). Deutsch als zweite Fremdsprache in England und Wales: eine unsichere Zukunft, in Das Lehren und Lernen von Deutsch als zweite oder weitere Fremdsprache (ed. N. Brockmeyer) (1990). Assessment in German Schools (Journal of Curriculum Studies, 1991). Transitions and Traditions: Educational Developments in the New Germany in their Historical Context (Aspects of Education, 1992). The rekindling of cultural and intellectual life in the universities of occupied Germany with particular reference to the British Zone, in Kulturpolitik im besetzten Deutschland 1945-1949 (ed. G. Clemens) (1994). Rééducation et réforme de l'enseignement supérieur dans la zone d'occupation britannique, in France-Allemagne: De Faust à l'Université de masse (ed. F. Genton) (1994). Educational Developments in the New Germany (Compare, 1995). Das 'Zusammenwachsen' Deutschlands im Bereich des Bildungswesens - Perspektiven und Probleme aus englischer Sicht, in Festschrift for Oskar Anweiler (1997*). Prolegomena to a History of British Interest in Education in Germany, in Festschrift for Wolfgang Mitter (1997*).

HERAUSGEBER*INNEN

Logo DAAD Logo GfH