The museum as memory site and memory medium in W.G. Sebald's 'Austerlitz' (2001). In: The Irreducibility of Images. Intermediality in Contemporary Literary and Cultural Studies. Ed. by Gabriele Rippl and Christian Emden. Oxford: Peter Lang (erscheint in Kürze)
Erinnerungspoetik als 'Naturgeschichte der Zerstörung'? Die Rezeption von W. G. Sebalds 'Luftkrieg und Literatur' (1999) in Deutschland und Großbritannien. In: Wende des Erinnerns? Geschichtskonstruktionen in der deutschen Literatur nach 1989. Hrsg. von Olaf Hildebrand, Barbara Beßlich and Katharina Grätz. Berlin: Erich Schmidt (erscheint in Kürze)
Urban Utopia or Dystopia? Phantasmagoria of Glass and Steel from Walter Benjamin to W.G. Sebald. In: Imagining the City. Ed. by Christian Emden and David Midgley. Oxford: Peter Lang (erscheint in Kürze)
Napoleon, the museum and memory politics in Caroline de la Motte Fouqué's 'Geschichte der Moden', 1785-1829. In: Women against Napoleon. Ed. by Waltraud Maierhofer and Gertrud Maria Rösch. Rochester, NY: Camden House (erscheint in Kürze)